Cirkel om de Klant
Samenwerking
De samenwerking tussen formele- en informele zorg is essentieel voor een goed welbevinden voor de klant. Cruciaal in de samenwerking tussen formele- en informele zorg is dat we elkaars ‘taal’ leren spreken.
Het lijkt een open deur maar communicatie is ‘de tool’ om mensen met een zelfde intentie, maar wel vanuit verschillende perspectieven rondom de klant staan, in gesprek te gaan. Antwoord; Goed toerusten!
De weg naar succes
De enige weg naar een succesvolle verandering is de weg waarin mensen worden meegenomen. Wat lijkt op weerstand is meestal een gebrek aan duidelijkheid. Samen in gesprek met medewerkers, vrijwilligers en mantelzorgers aan de hand van verschillende stellingen. Vanzelfsprekendheden staan ter discussie wat maakt dat we met elkaar een omslag krijgen in denken en doen.
Resultaten
- Omslag in denken en doen
- Gelijkwaardigheid en verbeterde samenwerking
- Participatie mantelzorg in uitvoering
- Elkaars kennis en kunde delen wordt vanzelfsprekend
- Familieparticipatie onmisbaar, co creatie tussen organastie klant en mantelzorger