Sociaal Domein
Masterclass Ondernemen en digitale innovatie in het sociaal domein
We zitten in een maatschappelijke transitie. Het sociaal domein verandert, geldstromen drogen op. Meer spelers bevolken dezelfde markt en een nieuwe verhouding tussen cliënten, burgers en beroepskrachten ontstaat. Voor zorg- en welzijns- organisaties voldoende uitdagingen om onderscheidend te werken en aan te sluiten met fundamentele nieuwe innoverende werkprocessen als het gaat om het ouderen- en vrijwilligersbeleid en beleid rond maatschappelijke participatie en burgerschap. Hierdoor creëren we aanwas van nieuwe vrijwilligers, gaan we preventief ondernemen in het voorliggend speelveld, waardoor tevreden burgers of klanten en nieuwe renderende marktkansen.
Op het gebied van kennis en expertise van kwetsbare doelgroepen heeft de zorg- en welzijnssector hun sporen verdiend. Het ondernemend werken blijft echter achter, terwijl deze manier van werken veel kan opleveren. Door anders te organiseren, meer te ondernemen, de basis vanuit de overheid waarbij de burgers bepaald en betaalt. Daarnaast het streven om minimaal break-even en kostendekkend te werken.
Resultaten
- Essentie klantwaarde
- Strategische tool, inspelen op veranderingen
- Onderscheidend ter opzichte van concurrenten
- Nieuwe koers in anders werken, denken en bovenal anders doen
- Proces van je klant